رنو فلوئنس که در آگوست سال ۲۰۰۹ به بازار معرفی شد بر اساس پلتفرم رنو/نیسان C ساخته شده است. ما در این مطلب قصد داریم به بررسی و تحلیل خودرو رنو فلوئنسی که این اواخر به بازار عرضه شده بپردازیم و نسخه برقی آن را با نسخه سوختیاش مقایسه کنیم. فروشگاه رنو استور تامین کننده انواع لوازم و قطعات یدکی رنو در ادامه به بررسی این موضوع پرداخته است.
بررسی و تحلیل خودرو رنو فلوئنس Z.E BEV
رنو فلوئنس Z.E BEV مدل ۲۰۲۱ یک نسخه برقی از سدان محبوب فرانسوی است. هیچ نوآوری اساسی و تغییرات قابل توجهی در مقایسه با نسخه سوختی آن وجود ندارد، همه چیز آن ساده، کاربردی و راحت است.
این مدل مشابه نسخه قدیمیاش است و به نظر میرسد که فقط کمی بازسازی شده است. این تغییرات فقط روی جلوپنجره رادیاتور خودرو تأثیر گذاشته که در خودروی الکتریکی با ورودی هوا و چراغهای عقب مربعی نشان داده میشود. فقط یک نماد کوچک نشان میدهد که خودرو با برق کار میکند. طراحی بدنه رنو فلوئنس Z.E. مانند موتورهای احتراق داخلی آنالوگ بسیار بحث برانگیز است.
سالن خودرو فلوئنس
در اینجا همه چیز مثل مدل قبلی است. طرح بندی مشابه خودروی استاندارد است. تنها تفاوت آن تغییر در صفحه نمایش است که اطلاعات آن روی داشبورد ظاهر میشود. اکنون به جای ذخیره سوخت، اطلاعات مربوط به شارژ باتری و ذخیره انرژی باقیمانده نمایش داده میشود. کنسول وسط، صفحه نمایش LCD، ردیف جلو و عقب صندلیها مانند قبل ثابت ماندهاند. مجموعهای از باتریهای قابل شارژ نصب شده در صندوق عقب قرار گرفته و حجم آن را تغییر داده است.
مشخصات فنی و اجرایی خودرو
در بررسی و تحلیل خودرو رنو فلوئنس مدل Z.E BEV میبینیم که خیلی از قابلیتها بسیار متواضعانه تعبیه شده است؛ برای مثال برای خودرویی با ابعاد رنو فلوئنس Z.E. قدرت موتور ۹۰ اسب بخار بسیار کم است. همچنین موتور الکتریکی ۷۰ کیلوواتی دارای دینامیک شتابگیری مطلوبی نیست. اما برد ۱۸۵ کیلومتری شاخص خوبی است و همچنین ظرفیت باتریهای لیتیوم یونی تنها ۲۲ کیلووات ساعت است.
شارژ خودرو نیز مطابق با استانداردهای خودروهای برقی است. شما میتوانید یک ماشین برقی را از یک پریز معمولی با سرعت 16 A در مدت زمان ۶ الی ۸ ساعت شارژ کنید. این خودرو گزینه شارژ سریع ندارد.
در اولین برداشت از رانندگی با رنو فلوئنس Z.E. به نظر میرسد که خودرو به سرعت در حال شتابگیری است، اما زمانی که دورها به حد مجاز میرسند مشخص میشود که دینامیک و قدرت کافی نیست. سیستم تعلیق، مدار کنترل و فرمان خوب هستند. رانندگی آرام اما مطمئن و ایمنی را فراهم میکند. به نظر ما رنو فلوئنس Z.E. قطعا انتخاب خوبی برای یک خودروی خانوادگی برقی خواهد بود.
ایمنی رنو فلوئنس Z.E
این خودروی الکتریکی به تجهیزات حفاظتی استاندارد فعال و غیرفعال مجهز شده است. در صورت ترمز شدید، سیستم ABS به راننده کمک خواهد کرد. در یک جاده لغزنده نیز سیستم ثبات آن کمک رسان است. در صورت ایجاد تصادف میتوانید روی محافظت از کیسه هوای جلو و جانبی حساب باز کنید.
این خودرو مجهز به ترمزهای عالی، سیستمهای EBD (توزیع نیروی ترمز) و AFU (ترمز اضطراری) بهبود یافته و نقاط اتصال ISO-FIX صندلی کودک است. تمام تجهیزات موجود در این مجموعه امکان دستیابی به عملکرد ایمنی عالی مطابق با رتبهبندی سازمانهای جهانی که توسط رنو فلوئنس Z.E به رسمیت شناخته شده بودند را فراهم میکند. میتوان گفت این یکی از قابل اعتمادترین خودروهای الکتریکی در کلاس خودش است.
دو ایربگ جلو و دو کیسه هوای جانبی، برف پاککنهای حسگر باران، چراغهای جلوی حسگر غروب، ESP، کنترل کشش و دستیار ترمز از دیگر ویژگیهای ایمنی این خودرو است. رنو فلوئنس در تست تصادف Euro NCAP موفق به کسب ۴ ستاره شد. این خودرو ممکن است رتبه کامل پنج ستاره را کسب نکرده باشد، اما یک خودروی خانوادگی بسیار ایمن است.
ظاهر بیرونی خودرو
بررسی و تحلیل خودرو رنو فلوئنس میبینیم که این مدل از نظر ظاهری متفاوت با سدانهای دیگر است و گفته میشود با طراحی دقیق و زیبایی که دارد بیشتر شبیه به کولئوس است. فلوئنس جدید در مقایسه با نسخه قبلی از طراحی واضحتر و جسورتری برخوردار است.
اولا مانند هر بهروزرسانی مهم فیس لیفت، فلوئنس نیز دارای یک جلوپنجره رادیاتور جدید است. جلوپنجره پهنای جلو را میپوشاند و آرم رنو که موقعیت مرکزی را میگیرد در این بین بسیار غالب است. سپر جلو در حال حاضر دارای DRL و همچنین دریچههای هوای مصنوعی است. چراغهای جلو نیز اصلاح شدهاند و در نتیجه بلندتر و تیزتر شدهاند. لامپهای پروژکتوری برای آن تعبیه شده است که دید را افزایش میدهد.
مشابه کولئوس، فلوئنس نیز دارای رینگهای آلیاژی R16 Kaleido جدید است که به پویایی ظاهر خودرو میافزاید. یک خط کرومی در امتداد پنجره جانبی وجود دارد و حتی دستگیرههای درها نیز کرومی شده است. فلوئنس از نظر بصری بلندتر از ابعاد واقعی خود به نظر میرسد و این به دلیل جریان خطوط است. به جز این تغییرات مابقی طراحی شبیه به مدل قبلی است.
ظاهر داخلی خودرو
هیچ تغییر آشکاری در داخل کابین وجود ندارد، به جز اصلاحات اضافی که در تزئینات داخلی، صندلیهای چرمی و سیستم موسیقی انجام شده است. فضای کابین بسیار زیاد است. این به دلیل بلند بودن پایه چرخ است. در رفت و آمد از راه دور فلوئنس همیشه یک مزیت خواهد داشت. فضای سخاوتمندانه بالای سر راننده باعث میشود حواس شما را از فضاهای خفه کننده کابین دور کند.
صندلیهای جدید چرمی آلپاگا بسیار راحت هستند، مخصوصا ردیف راننده که دارای تنظیم پشتیبانی کمری است. حتی صندلی ردیف عقب با زاویه ۲۷ درجه در سواریهای پر دست انداز به خوبی از شما مراقبت میکند. بالشتک هر دو ردیف صندلی مناسب است. فضای داخلی آن که رنگ بژ است واقعا شیک به نظر میرسد.
ابزارآلات داخلی خودرو رنو فلوئنس
رنو فلوئنس جدید دارای سرعت سنج دیجیتال و سرعت سنج آنالوگ است و متاسفانه رنگهای هیجان انگیز مدل قبلی با رنگهای قرمز و مشکی معمولی جایگزین شده اند. سرعت سنج یک به روز رسانی جزئی سایهای دریافت کرده است و در حال حاضر روشنتر است. یک پنجره کوچک در مجاورت آن اطلاعات ضروری را نشان میدهد. یک نشانگر کوچک موقعیت دنده بر روی سرعت سنج وجود دارد که به راننده کمک میکند دندهها را با توجه به دور موتور تعویض کند.
دارای کنترل آب و هوای خودکار دو منطقهای است. این ویژگی به تنظیم درجه حرارت فردی برای سمت راننده و کمک راننده کمک میکند. باعث خنک شدن سریع کابین میشود. سرنشینان عقب به دریچههای AC که بین صندلیهای ردیف جلو نصب شده است به راحتی دسترسی دارند.
سرگرمیهای داخل فلوئنس به صورت فناوری صدای فراگیر سه بعدی توسط Arkamys ارائه میشود. این سیستم بهتر از قبل است و همچنین کیفیت صدای عالی را ارائه میدهد. میتوان یک USB یا Aux-in را متصل کرد و آن را از طریق قفسه رسانه نصب شده روی ستون فرمان کنترل کرد.
جعبه دستکش دارای چراغ داخلی است تا مسافر به راحتی به آن دسترسی داشته باشد. دارای بسیاری از گزینههای ذخیره سازی کاربردی در داخل کابین است. از طرف دیگر فلوئنس در داخل جادار است و سطوح خوبی از راحتی را برای مسافران صندلیهای جلو و عقب فراهم میکند. همچنین دارای فضای بار ۵۳۰ لیتری است و صندلیهای عقب تاشو با تقسیم ۴۰/۶۰ فضای بیشتری را به ذخیرهسازی اضافه میکنند.
درایو عملکرد فلوئنس
فقط نمای بیرونی و داخلی است که اصلاح شده است اما در زیر کاپوت داستان همان است. فلوئنس جدید نیز با موتور محبوب دیزلی 1.5dCi عرضه میشود. نکته جالب این است که واحد بنزینی اتوماتیک در مدل جدید حذف شده است و بنابراین فقط در گزینه دیزل دستی عرضه میشود. موتور ۱۴۶۱ سی سی دیزلی ۱۱۰ اسب بخار در ۴۰۰۰ دور در دقیقه و ۲۴۰ نیوتن متر در ۱۸۵۰ دور در دقیقه تولید میکند. این قابلیت فقط در جعبه دنده ۶ سرعته دستی ارائه میشود.
ما هرگز از کیفیت سواری فلوئنس شکایتی نداشتیم و دلیل آن این است که یکی از پایدارترین خودروها در بزرگراهها است. فلوئنس موتور اسپرتی ندارد اما در عین حال یک رزمناو بزرگراهی عالی است. موتور با سهولت زیادی موقعیت خود را در سرعتهای بالاتر حفظ میکند. سیستم تعلیق به راحتی میتواند پستی و بلندی جادههای ناهموار را بپیماید. حتی در سرعتهای بالا در پیچها به خوبی عمل میکند که برای خودروهایی با این اندازه عالی است.
در پایان بررسی و تحلیل خودرو رنو فلوئنس بهتر است بدانید که فلوئنس جدید با ۸۰.۰۰۰ کیلومتر ضمانت ارائه میشود که ویژگی بسیار مهمی است. رنو همچنین تعداد نمایندگیهای خود را افزایش داده است و با عرضههای جدید روی بهبود تجربه پس از فروش نیز کار میکند و بنابراین جای پای خود را در بازار محکم میکند. همانطور که متوجه شدید با تغییرات و اضافات جدید، رنو فلوئنس از شانس بیشتری در رقابت با سایر هم ردههایش برخوردار است.
فروشگاه رنو استور انواع لوازم و قطعات یدکی رنو از جمله رنو فلوئنس را نیز ارائه میدهد. همین الان با ما تماس بگیرید.